Jak si udržet veselou mysl

I když je můj web především o jazykovém vzdělávání, ráda bych se s vámi podělila o něco, co je úplně z jiného soudku, ale v podstatě to hodně souvisí i s vzděláním, přístupem k životu a vůbec se vším. Následkem sledu událostí, které určitě nikdo z nás neočekával, se mnoho z nás cítí špatně a přichází vlny strachu a nejistoty. Přitom právě teď je ta doba, kdy bychom naopak měli pracovat na tom, abychom se cítili co nejlépe a nenechali infikovat své myšlenky strachem, který je mnohem nebezpečnější než jakákoli nemoc. Proč? Protože právě strach přitahuje nemoci, špatné události a neúspěch.

Když se bojíme, tak si rapidně snižujeme imunitu, což z nás dělá snadnou kořist, navíc zbytečně spalujeme důležité látky a vitamíny v těle, hůře se nám dýchá, takže nedostatečně okysličujeme tělo, do ničeho se nám nechce, propadáme zoufalství a jsme nervózní.

Ale jak se zbavit černých myšlenek? Je dobré si „zakázat“ strach? Určitě ne, naopak, my musíme strach přelstít a ukázat jemu i svým myšlenkám, kdo je tady pánem. Myšlenky totiž můžeme kontrolovat. A proto mám tady pro vás pár tipů na to, jak si udržet nebo přivodit veselou mysl. Nebojte se, když to nepůjde hned, někdy chvilku trvá, než myšlenky začnou mít efekt….ale proč to nezkusit. Máme jen 2 možnosti – buď se nechat pohltit strachem…anebo zkusit něco nového. Když to nezabere, tak si alespoň můžete říct, že jste to zkusili, nic tím neztratíte 🙂

Tipy na to, jak si udržet veselou mysl:

  1. Ráno, když vstanete, nechte telefon i televizi ještě chvíli vypnuté a vzpomeňte si alespoň na 3 věci, za které jste v životě vděční, a které vám dělají radost. Pak si zkuste vybavit nějakou životní situaci, ve které jste se cítili šťastní. (Já si třeba představuji sebe na své oblíbené pláži v Toskánsku při západu slunce.)
  2. Narovnejte se. Během dne se kontrolujte, zda máte rovná záda, ramena vám směřují dozadu a hruď dopředu. Vůbec se nebojte se „vyprsit“ 🙂
  3. Usmívejte se. I když vám zrovna do smíchu není, usmějte se, uvidíte, že se budete hned cítit alespoň o chloupek lépe. Kontrolujte se několikrát denně, zda se usmíváte. Pomůžete tím i ostatním, určitě je to také rozveselí.
  4. Poslouchejte veselou hudbu a sledujte veselé filmy a seriály. Depresivní hudba nebo vážné psychologicky náročné filmy doporučuji teď na nějakou dobu vynechat.
  5. Využijte extra volného času a pusťte se naplno do něčeho, na co běžně nemáte čas. Začnete třeba více číst, učit se nový jazyk (jde to i online), můžete malovat nebo hrát na hudební nástroj. Investujte tento čas, který byste normálně neměli. Pokud se plně ponoříte do dané aktivity, odreagujete se, protože na chvíli zapomenete na to, že máte být smutní 🙂
  6. Každý den si na 10 minut udělejte čas na sebe, sedněte si někam do klidu, zavřete oči a jen tak si v klidu dýchejte, postupně zkoušejte dech prohlubovat a soustředit svou pozornost na nádech a výdech. Dýchání je jedno z nejúčinnějších cvičení na odbourání stresu. Po chvíli hlubokého dýchání si začněte vybavovat šťastné okamžiky ve vašem životě a zkuste si vzpomenout, jak jste se tehdy cítili. (Když jsem poprvé dělala toto cvičení, tak jsem si nejdříve nedokázala vybavit ani jeden šťastný okamžik. Hodně jsem se toho lekla….copak jsem neprožila nikdy nic hezkého? Ale po pár dnech jsem si vzpomněla na pár krásných zážitků, pak jsem si vzpomněla na další a další a dnes už jich mám stovky 🙂 )
  7. Všeobecně se snažte myslet na to, co máte, než na to, co vám chybí. Vystihuje to krásně citát od Oprah Winfrey: „Když se díváte na to, co v životě máte, budete mít vždycky víc. Když se díváte na to, co v životě nemáte, nikdy nebudete mít dost.“
  8. Nedělejte si zbytečně starosti s tím, co bude nebo co by bylo, kdyby. Zkuste si najít dobré stránky a výhody na každé chvilce, kterou zažíváte teď. Věnujte čas sobě a rodině.
  9. Otevřete okna a pusťte si do bytu či domu slunce, přinese vám novou chuť do života.
  10. Hlavu vzhůru a nikdy nic nevzdávejte! Toto období je přechodné a je to pro nás zkouška, jak si se vším poradíme, i poučení do budoucna.

To jsou tipy, které já sama praktikuji. Budu moc ráda, když se i vy s ostatními podělíte o to, jak si udržujete veselou mysl. Ať se vám daří! Keep smiling!

Andrea Toušová
Díky mým mnohaletým zkušenostem s výukou cizích jazyků učím lidi nejen jazykům samotným, ale ukazuji jim také cestu, jak odstranit bariéry a otevřít dveře celého světa dokořán. Můj příběh si přečtěte zde >>
Komentáře
  • eBook 9+1 zažitých omylů angličtiny

    Získejte zdarma eBook 9+1 zažitých omylů angličtiny, zbavte se jich a nechte své znalosti zářit.

  • Nejnovější příspěvky
  • Rubriky